Plictis

Am început să cunosc și latura incomodă a Internetului, Plictisul.
Mă și explic.
Interesant, pentru mine, este cea ce îmi stârnește curiozitatea. Cum adică?
Simplu.
Văd un chip ce-mi pare trist. Imediat, mă întreb, ce cauze de tristețe are, cum ar putea fi consolată, dacă ar fi interesată. Poate îi place tristețea iar încercarea mea, ar deranja-o, și multe asemenea gânduri prostești, care mă lovesc în țeastă, precum peștișorii dintr-un acvariu, pereții acestuia. Dar, o las pe fața care m-a impresionat, și-mi văd neputincios, de drum. Ajung la un butic, unde-mi cumpăr o pungă de broccoli congelat.
– Mâncați așa ceva?mă întreabă vânzătoarea.
– Da, răspund stimulat de întrebare.
–Eu nu pot. Nu-mi place, aș vomita!
-Păcat, este o legumă foarte sănătoasă, mai ales pentru creier. Îl ajută să mai crească.
–Da? Iluzoriu, poate!? Eu nu am probleme cu creierul. Mă lupt cu pietrele la vezică. Nu știu dacă ajută și la vezică! Oricum, iau medicamente, pentru că, sunt foarte dureroase.
Îmi privesc interlocutoarea, de o sinceritate spontană, și încerc o iluzie.
-Dar dacă v-ar ajuta la vezică, ați suporta-o?
Surprinsă de întrebare, interlocutoarea, mă privește adânc în ochi, și-mi răspunde nesigură:
-Știu eu?!
Mă opresc din discuție, la gândul că nu am dreptul să ofer iluzii, dar discuția îmi rămâne ca o întrebare. Caut acasă, prin cărțile mele, subiectul, însă nimic. Încerc pe Internet, zadarnic.
Mă simt jenat, că broccoli, nu o poate ajuta pe fată, și subit, totul, îmi pare plictisitor, și neinteresant.În ziua următoare, îi povestesc reținut, constatarea mea bibliografică.
–Vă mulțumesc mult! Înseamnă ceva, să știi că se gândește cineva la tine, cu asemenea intenții!
Onu

Scrie un comentariu

Din categoria Pagini de jurnal. Proza scurta.

Lasă un răspuns

