Creiere

De ceva timp, am aflat cu stupoare, că eu am două creiere, distincte.
Cel din cap ,și cel din abdomen, numit microbiom.
Și anume, că micrbiomul sau microbiota, cum i se mai spune, poartă răspunderea sănătății noastre generale, și că de ea, depinde și funcționarea creierului din cap, sau, de pe umeri.
Așadar, viața mea, depinde de doi centri de comandă, de care este indisolubil legată.
Deci, de acum înainte, trebuie să am aceeași grijă și de abdomenul meu, ca de cutia cerebrală. Destul de greu, pe când, eu mă știu un gură cască distrat, dintotdeauna. Așa că, tot urmărind cele scrise despre noul creier, am înțeles, că orice durere de burtă, poate fi și de creier. Abdominal, desigur.
Și am mai înțeles un lucru fundamental. Microbiomul, sau microbiota, cum îi spun specialiștii în abdomene/ nu în exerciții pentru mușchii abdominali, ci în microbiom/,are nevoie de alimente fermentate, cum ar fi spre exemplu, murăturile, mai ales varza murată, un panaceupentru creieroșii cu burta mare/sic/.
De când am aflat, mă uit pe toate firmele , să văd, dacă nu vor fi comercializând, varză murată.
Și borșul de casă, preparat din tărâțe de grâu, nu este de neglijat. Încă, mai caut, castraveți murați în soluție sărată,dar nici din ăștia, nu am găsit. Poate cineva din cititorii mei, preponderent, Doamne, din câte mi s-a părut, dacă preferă murături, și le-a găsit , mă anunță și pe mine, să ne fie bine și abdominal, împreună?!
Onu

Scrie un comentariu

Din categoria De sănătate ..., Pagini de jurnal. Proza scurta.

Lasă un răspuns

