110.000 !

La Realitatea TV, pălăvrăgeală sub titlul: ”Bac catastrofal. Scandal politic”

Moderatoare, o doamnă al cărei nume, spre jena mea nu-l reţin. Dar nu cred că are importanţă.

Invitaţi: Claudiu Săftoiu, Victor Ciorbea, care nu uită să spună, cu modestia de rigoare,(sâc) “şi noul preşedinte al PNŢCD, de curând”, analistul financiar, Radu Soviani, liderul sindical Vasile Marica, şi un PDL-ist, pentru mine, tot fără nume.

Se schimbă păreri, cred  fără nici o noimă aşa, ca la priveghi. Printre altele, Claudiu Săftoiu, se gândeşte că dacă potentaţii zilei, ar da exemplu, şi nu şi-ar mai trimite odraslele la şcoli străine, ar constitui un exemplu de preţuire şi respect pentru munca dascălilor autohtoni.

Un simplu gând. Simţindu-se cu musca pe căciulă, Ciorbea, ofuscat, explică: dacă referirea este la mine, atunci, aflaţi că fiica mea a primit o bursă în străinătate, pe care n-a refuzat-o, ba a şi terminat cu magna cum laude. Vă daţi seama ce valoare, de fată, are domnul Ciorbea ?

E drept, zice friptul arătat cu degetul, nu lucrează măcar în ţară, ci îi serveşte de vreo cinci ani, tot pe nişte nenorociţi de imperialişti. Limbaj de lemn, tipic anticommunist, deşi nu-i înţeleg rostul. Ce are comun cu tema în dezbatere ?

Claudiu Săftoiu, mai pătruns de spiritul educaţiei, nu reacţionează , deşi ilustrul interlocutor s-a purtat ca un neocomunist notoriu. Vine însă cu o completare, vorbind de aportul fostului ministru al Educaţiei, Andrei Marga.

Mă aşteptam, ca V. Ciorbea, să îngaime măcar ceva. Era vorba şi de fostul preşedinte al PNŢCD, căruia, i-a succedat la domnie , în nişte condiţii neclare, dar pe care, întâmplător, le-am cunoscut, din afara/faţa uşilor închise. Oricum, în curând după,  PNŢCD-ul, a intrat în colaps.

Îngrijorat, acum, după revenirea lui, mă întreb,când va intra în comă ? Apropo de personaj, îmi amintesc de un articol al Simonei Ionescu, întitulat: “Cine mai e, şi Ciorbea ăsta ?”. Dacă pentru autoare era insignifiant, pentru mine, după prestaţia de la aceste discuţii, a rămas la fel.

Cât priveşte dezastrul de la BAC, nu cred gurile rele, care spun, că prin subiectele cu grad prea înalt de dificultate, s-a încercat a se dovedi, că nemulţumirea cadrelor didactice, nu era justificată, că nu-şi merită banii înapoi. Şi că, să nu cumva să le treacă prin cap, să repete gestul poliţiştilor, de a nu-şi fi respectat uniforma militară/chipiul, dacă nu vor s-o păţească la fel.

PS: Aş încheia, citându-l pe actorul Eugen Cristea, care , tot la o emisiune tv, a spus, resemnat: ”Nu ştiu care este cauza acestui dezastru naţional, dar încerc a sugera un sfat naţional. Băieţi şi fete, victime ale învăţării la BAC, puneţi-vă cu burta pe carte!”

Madi şi Onu

11 comentarii

Din categoria Politică

11 răspunsuri la „110.000 !

  1. Un articol foarte bun. Echilibrat și care demonstrează obiectivitate. L-am citat și eu pe blog.

    • dictatura justitiei,
      Multumim.
      Constatarea echilibrului si a obiectivitatii, ne onorează
      Să ni se tragă de la preocuparea didactica?
      Daca ai reuşi citi, şi postul ÎNVĂŢĂTORUL, ar fi o răsplată.
      Madi şiOnu

  2. eu tot nu pot intelege de ce tembelizoarele noastre insista sa transfrme normalul in anormal pe aceasta tema

  3. @ Madi si Onu,
    Bună ziua prieteni !
    Am spus atât de multe despre sesiunea de bacalaureat iunie-iulie 2011 pe : http://aliosapopovici.wordpress.com/2011/06/29/SE-INTÂMPLĂ-DOAR-LA-NOI-BACALAUREAT-2011 incât credeam că am epuizat subiectul ! ( Onu, mai treci pe-acolo… ) ! Citind insă ce-ati scris la acest post, mi-am dat seama că, totusi, mai sunt incă foarte multe de spus dar, „ QUI PRODEST” ? Elevilor, părintilor, profesorilor, ministerului de resort, politicienilor sau mogulilor din presă ? Eu insă voi spune cam tot ce-a spus si actorul EUGEN CRISTEA : – fete și băieți, lăsați prostiile, barurile, discotecile si modelele cu bani multi dar carte putină ce apar la televizor si, APUCATI-VĂ DE INVĂTAT ” ! Cât despre cel cu fata „ magna cum laude” am aceeasi părere ca si tine Onu despre cel invitat la acea emisiune tv. al cărui nume l-ai uitat !
    Si totusi,ceva mă ingrijorează cumplit: toti vorbesc despre BAC 2011 iar tandemul „ BUBA” infiintează usor-usor, fără prea mult tam-tam , un nou minister de unde să scoată bani frumosi pentru zile negre ( alegerile din 2012 ) ! HALAL NATIUNE !
    Cu bine, prieteni !
    Aliosa.

    • Aliosa, Eu am lasat bacul, ma preocupa mitocania in limbaj, pe care o vad la vadim tudor, promotorul romaniei mari,si unul iliesiu, invitat de onoare la sinteza zilei.
      mi se par atentate aduse civilitatii, si care resusciteaza limbajul boschetar, delincvet, infractional.
      in rest, vorba ta:HALAL NATIUNE, cu pastorii tai cu tot.Cu bine!
      Madi siOnu

      • @ Onu,
        Oare vom scăpa vreodată de asemenea indivizi ? Stii, din cân in când, mă mai uit si pe la cele posturi de televiziune care, pentru a-si mări ratingul, invită tot felul de persoane ce spun vrute si nevrute intr-un limbaj de mahala. Dar, cel mai tare mă scârbeste si scoate din sărite PRIVIREA BOLUNDĂ a unora care, lingăi de profesie dar in slujba necuratului, PRIVESC camera de transmisie cu OCHII BULBUCATI dar NEMISCATI vrând parcă să ne convingă de ineptiile lor repetând ca papagalii ceea ce i-au invătat incultii lor stăpâni ! Mă iartă de limbajul folosit dar unii chiar că merită aruncati la groapa de gunoi a istoriei. Asemeni indivizi se regăsesc din păcate in toate sferele de activitate de la noi : http://aliosapopovici.wordpress.com/2011/07/09/FOTBALUL-LA-EI-SI-LA-NOI ……
        Un sfârsit de spătămână cât mai plăcut !
        Cu prietenie, Aliosa.

  4. Onu, eu am lăsat aici un comentariu. Oare am uitat eu să dau clic pe „trimite un comentariu”, sau s-a şters din greşeală?
    Să nu-ţi fie supărare
    De această întâmplare.
    Ştiu că netul joacă feste
    Uneori chiar fără veste!
    Despre bac… altă poveste
    Fiindcă este tot un drac
    Şi cu bac şi fără bac!
    Elevii nu ştiu nimic
    Nu învaţă nici un pic.

    • Stropi de suflet,
      Mereu am lipsuri,
      Asa mi-e firea.
      Cat despre bacul- drac, tu ai dreptate
      Te va convinge, sper, postul de azi
      In care-i vorba de injurii desantate
      Instigand fara jena, peste zaplaz
      Ca mi-e rusine, si ma doare,
      Nu am cuvinte a o spune
      Cand vad tara-ne lunecand,
      Spre valuri de ura in spume.
      Madi si Onu

  5. Am mai auzit o balarie cum ca examenele de bac/admitere ii traumatizeaza pe elevi, aceeasi elevi care au crescut cu Libertatea in casa, cu OTV-ul noaptea, care au acces la tot ce misca in lumea asta. Pai… ar cam fi cazul sa dea si eu un examen, doua ca doar viata nu se traieste din cardul parintilor sau cateva fraude pe net.

Lasă un comentariu