OMUL ŞI FRUMOSUL

Cu un fel de ceaţă pe suflet, din cauza evenimentelor politice, care-mi confirmă că iar am votat greşit, mă plimb prin blogosferă, în speranţa a ceva de suflet.

La  Adeena, fata cu talent literar, de mă trimite cu gândul la Panait Istrati, observ că încă doarme.

Uşor marcat, zbor către Vest, şi privirea îmi este atrasă de un coş cu ouă colorate de Paşte, publicat alături de urarea cuvenită, de NOEMI.

Privesc fascinat.

Îmi amintesc de efemeride. Realizez, într-un târziu, de ce. Viaţa acestor minuscule opere de artă, este la fel de scurtă. Poate nici de o zi. Dar fascinantă, mi se pare nevoia omului de frumos. Fie şi doar pentru o clipă. Le admir, şi simt cum în faţa nevoii de frumos a omului, fiinţa, mi se înclină irezistibil.

Am convingerea, că indiferent de statutul său, omul şi frumosul, sunt două notiuni complementare. Şi îmi amintesc de Capela Sixtină, când entuziasmat de feeria frumuseţii conţinute, am avut senzaţia, că aparţin universului, că sunt parte integrantă a acestuia.

Poate că în momentul dăruirii minicapodoperei sale, oul colorat de Paşte, omul trăieşte revelaţia clipei, şi este fericit! Asta mă face să gândesc, la ce puţin ne trebuie, să fim într-adevăr noi înşine.

Oameni!

Madi şi Onu

11 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Personale

11 răspunsuri la „OMUL ŞI FRUMOSUL

  1. Frumosul e in noi , frumosul ne inconjoara , frumosul de orice fel ne atrage si ne face fericiti , la fel cum ma simt eu de fiecare data cand iti citesc posturile.
    Multumesc pentru frumoasele tale ganduri si cuvinte.

    O zi pe masura bucuriei transmise , iti doresc! 🙂
    Cu admiratie: Adeena. 🙂

    • Adeena,
      Ca întotdeauna, comentariile tale, mă copleşesc, îmi îndrumă firea, către esenţă, pe care o exprimă însăşi Divinitatea.
      De aceea aş adăuga în răspuns,Ruga de fericire pentru toată lumea!
      Cu inimă plină,
      Madi şi Onu

  2. Pingback: Să mai reflectăm: Aşteptând şoferul

  3. Pingback: Reflectez: Şi o fantomă | Ulise al II-lea cel Ocoş

  4. Pingback: Să reflectăm: Autoportret | Zamfir Turdeanu' - un turdean (aproape) ca oricare

  5. Pingback: De-talii arhi-tecturale | Zamfir Turdeanu' - un turdean (aproape) ca oricare

  6. Pingback: Probleme de trafic | Ulise al II-lea cel Ocoş

  7. Pingback: Turdeancă aşteptând | Florina Lupa Curaru

  8. Pingback: Turdeancă mergând | Florina Lupa Curaru

  9. Omul nu ar vibra la frumos daca nu ar avea in suflet macar o farama pura de frumusete, care in apropierea frumosului din exterior rezoneaza, se recunoaste si vibreaza a cantec inaltand intreaga fiinta,

    efemeridele, oul, fluturele etc chiar sunt simboluri care sa ne aminteasca ca viata chiar daca este limitata in timp trebuie traita frumos, total , in splendoare si cu bucurie, asa cum luat separat oul este simbolul vietii, al perpetuuarii atat prin forma ovala care semnifica repitivitatea, ciclul vietii , cat si prin semnificatia sa de perpetuare a speciei, de a creea viata.

    • Frumos simbol oul!Multumesc!Iar farama pura de frumusete, se regaseste in orice suflet, nealterat de vicisitudinile vietii! Daca poti citi SUAVE AMINTIRI, vei intelege ce mare adevar ai grait, despre miracolul frumusetii sufletesti.Toate cele pure, in existenta ta!
      Madi si Onu

Lasă un comentariu