CEAUŞESCU vs BĂSESCU

 Motto: ”Doar posteritatea, consacră valorile” – Anonim

Privesc la TV, delegaţia F M I …

Din spusele premierului Boc, Traian Băsescu, a avut ”un rol foarte important”, în negocierile cu FMI, în special, în ce priveşte viitoare investiţii (din Gândul de azi 2 noiembrie 2010). Cu admiraţia că s-a luptat cu nişte zmei financiari, ţinându-le piept, privind priorităţile investiţionale, mi-am amintit şi eu despre nişte asemenea zmei financiari”, pe care i-am cunoscut cândva, în alte condiţii …

 Era pe timpul lui Ceauşescu, dispreţuit de toţi politrucii de ieri, aleşii postrevoluţionari, de acum … Azi, nu-i cunosc, pe  negociatori, decât de la TV. Cu figurile lor grăsunii, care-mi amintesc de povestea lui Ion Agârbiceanu: ”Paştele, ca Paştele, Crăciunu-i Sărbătoare !”. Mă indispun uşor… Privind-i pe cei de azi, voi relata o experienţă, cu asemenea inspectori, eu nefiind nici Preşedintele, nici Guvernul României ! Doar un modest Director de Proiect !

Delegaţia specialiştilor de atunci, ai Băncii Mondiale (Misiunea BIRD), invitată, pentru acordarea de credite în valută (dolarul fiind la modă) pentru investiţii în agricultură, era compusă din diverşi specialişti: doi asiatici, din care unul japonez, un francez, o poloneză …şi nu-i mai ţin minte, deşi amabilitatea lor, era desăvârşită. Ca să acorde creditul, Misiunea BIRD voia să ştie tot; să fie sigură, dacă investiţia preconizată, avea o bază temeinic fundamentată tehnico-economic.

La un moment dat, agasat de insistenţă, Şeful Misiunii, cu un gest iritat, care nu i-a scăpat acestuia, i-am spus translatorului, că dacă nu-i place argumentaţia mea, să fie ca el, că eu nu pot ticlui cifre, la dorinţă. Traducându-i- se, a sărit ca ars. “Nu, de ce spui aşa, eu nici în glumă n-am să-mi permit să mă amestec în treburile voastre, nici tehnico-economice, nici politico-organizatorice”. Şi când i s-au facut ochii cât cepele, am înţeles, că e pericol să suspende negocierile. Şi că nu mi-ar fi deloc bine ! Poate că în disperare de cauză, subit, cu un gest categoric, de  “ajunge!!!”, i-am zis translatorului: spune-i că-l rog să se liniştească, pentru că, am vrut să văd, dacă-mi merge cu el ! Şi dacă vrea, îmi fac mea culpa”. Ce înseamnă diplomaţia internaţional exersată ! Simultan cu traducerea, i-au dispărut cepele din ochi, si cu un zâmbet larg, gen emo-smile, şi cu braţele deschise, ca emo big-hug, mi-a spus: “Bine, îmi placi, şi te cred. Să continuăm. Poate că şi eu, am insistat prea mult, la detalii !”.

Sigur, momentele şi sumele, în joc, nu se compară, dar azi, ce văd ? Nişte contabili, după cum spunea Ludovic Orban, îşi permit să ne dea nouă sfaturi socio-economice, în ciuda prezenţei Preşedintelui României, Domnul Traian Băsescu, în faţa căruia tremură, parcă în criză de Parkinson, tot spectrul portocaliu al României !

PS: Să mă înşel, că dacă erau în faţa lui Ceauseşcu, domnii contabili, nu şi-ar fi permis asemenea ingerinţe, ca urmare a imensei prestanţe, a personalităţii acestuia ?

Onu

48 comentarii

Din categoria Politică

48 de răspunsuri la „CEAUŞESCU vs BĂSESCU

  1. Când în această frumoasă (aproape inutil…) țară, mai-marii puterii vor accepta că o treabă bine făcută, trebuie făcută de profesioniști, e posibil să asităm la ”găsirea verigii lipsă”! Ar fi o descoperire epocală, ar fi incredibil, am duce-o bine și foarte bine! Și singurul lucru pe care ar trebui să îl facă politrucii ar fi să-i lase pe specialiști să-și vadă de treabă.
    E mult, e greu, e…de ce să nu fie? Îmi amintesc de un film iubit de mine : ”Cui i-e frică de Virginia Woolf”?
    Și mai ales, de ce?
    O noapte cu Pace!

  2. Ce bine arată în poza asta președintele României! =)) 😦

    • Mel,
      Esti colosala, fii atenta sa nu te sufoc, in entuziasmul admiratiei, provocate!
      Comentariul tau, are profunzimi, de care ma cutremur, nu doar de ras, ci si de prevestiri sumbre, pentru biata noastra, Natie!
      O noapte cu Pace, in leganat de Muze !

      World

  3. @ Madi și Onu,
    Normal ar fi trebuit să tac !
    Dar nu pot tace chiar dacă-i dimineață.
    Să nu vă supărați pe mine DAR, chiombiul este nu CIZMAR ci PANGLICAR !

    • Aliosa,
      Buna dimineata!
      De ce sa taci?
      Vorbirea, face bine creierului, precum vocalizele, vocii!
      Si apoi, poate, ai prevazut corect, grasunii, s-ar fi temut de o cizma aplicata posteriorului lor durduliu!?
      Iar esentialul, l-ai spus deja!
      Cu bine! Madi si Onu

      • DOAMNE, ce bine mai glăsuiți ! Eu, ? Cu virgulă și semn de intrebare mai pot să vă-ntrerup din a voastră comentare ? Eu sunt un FIR firav de NISIP ce DUNĂREA-MI STĂPÂNĂ mă duce unde vrea VALURILE ei !
        Și-atunci, LACRIMILE-mi seci, mai vreun CUVÂNT ?
        Să vă dea DOMNUL tot ce doriți prieteni de nădejde !

      • DOAMNE, nu mă LOVI !
        Madi și Onu, eu v-am jignit cumva ?
        Eu sunt dintre acei cu ochi halucinați și mistuiți lăuntric căci am văzut de la-nceput ce PORC poate fi PORCUL !

      • Aliosa,

        Fiinta ta clarvazatoare socio-politic, nu poate afecta; adevarurile tale implicite; sunt indemnuri care nu gresesc!
        Un timp minunat, de ganduri asemenea!
        Madi si Onu

  4. Pingback: Năbădăiosu` şi broaştele ninja « Cristian Dima

  5. Pingback: Cine pierde vremea in Parlamentul European si cine nu | Blogul Monicai Marinescu

  6. Pingback: Comentarii la Cartea Proverbelor lui Solomon – 14 | Ioan Sorin Usca

  7. Pingback: Ioan Usca/Ioan Traia – Comentarii la Psalmul 133 | Ana Usca

  8. Pingback: Emirates Melbourne Cup « Elisa-gradina mea de vis

  9. Pingback: Economia de “paiață” «

  10. Mulţumim pt. info, dle Onu şi salutări doamnei şi fetelor! (iartă-mă, salvez şi citesc tot mai tîrziu, nu mai am timp nici să respir..aşa e cînd diplomaţii romîni sunt exact ca ăia descrişi de către Bruckner şi de către scriitorii ruşi-unii dt.,ei. Vedeţi ‘Iubirea faţă de aproapele’ a lui Bruckner şi..miau-miau!!

  11. Pingback: In plin an scolar, liceele din judetul Braila raman fara clase de-a 11-a « Adevarul e dincolo de noi

  12. Daca ne-am detasa putin de efervescenta zilnica, am putea vedea in clar ca pe termen lung – economiei ii sunt aplicate din exterior, invataturile maestrului Sun Tzu!
    Dar cine sa vada asta?
    Cei care sunt atenti doar la conturile si imaginea personala? 😉

    • strongvaleriana,
      Orice-ar fi, tot mai buna este deschiderea; asa ca iti spun:cand vad ca ai comentat, ciulesc urechile ; sigur aflu ceva interesant, si instructiv. Azi, spre exemplu, mi-ai amintit ca am in biblioteca, Arta razboiului, pe care inca nu m-am invrednicit s-o termin. Cred insa, ca mentionarea ei, in contextul postului, imi poate fi utila, pentru iluzia abordarii altor posturi,in spiritul Salus populi, si in speranta atentionarii cuiva, care se doreste realmente, prezenta politica. Asa ca, iti multumesc!
      O noapte cu Pace! World

  13. Onu si Madi, am trimis ping si nu apare. Cautati-l, e pe aici! 🙂

  14. Pingback: Plecat prin vecini. Mă întorc repede. Sau nu… « Dispecer Blogosferă

  15. Pingback: Suntem normali la cap si credem ca Basescu poate fi suspendat si a doua oara « Hai ca se poate!

  16. Pingback: Ce uşurare! « Blogul lui Teo Negură

  17. Pingback: O lume mai bună | Caius

  18. Pingback: Mâine | Nataşa

  19. Pingback: Pleaca UDMR-ul de la guvernare? « Dum spiro, spero

  20. Pingback: Fado și saudade… Amália și Mariza « Mirela Pete. Blog

  21. Pingback: Guvernul vrea sa ne concedieze mai usor « Hai ca se poate!

  22. Pingback: Emirates Melbourne Cup | cuelisa.com

  23. Pingback: Fapta bună | Ioan Usca

  24. Pingback: A murit poetul Adrian Păunescu | Dale de cultură

  25. Pingback: Adrian Paunescu va trai vesnic in inimile noastre « Hai ca se poate!

  26. Pingback: S-a dus poetul regimului, Adrian Paunescu « Adevarul e dincolo de noi

  27. Pingback: Am crezut că pot | Gabriela Savitsky

  28. Pingback: Nathalie – Jan Keizer « Adevarul e dincolo de noi

  29. Pingback: Dexign: noul site, la inaugurare. Design de brand « Mirela Pete. Blog

  30. Pingback: Cristian Dima

  31. Pingback: Un Raket care crede şi îşi cântă credinţa în Dumnezeu | Amour de jour

  32. Pingback: Poate cea mai frumoasă poveste de iubire | ÎNK TÂNĂR, ÎNK CITITOR

  33. Pingback: Va rog!, un mic ajutor ! | ÎNK TÂNĂR, ÎNK CITITOR

  34. Pingback: Nu mai scriu aici … « ÎNK TÂNĂR, ÎNK CITITOR

  35. Pingback: Plagiat. De acela la modul jenant |

Lasă un comentariu