Conversaţie politică …

 Motto: Trei rele trebuie sa fie evitate : ura, invidia, dispreţul – Seneca

Madi, îţi propun un joc !
– Pe căldura asta, Onu ?
– Da, ceva drăguţ,  proactiv, ce cred că ţi-ar place. Te rooog,  nu mă refuza !
– Biiiine, spuuune !
– Ce i-ai răspunde Preşedintelui, la întrebarea:Madi, ştiu că nu mă crezi,  dar, patriotic, te pot ruga ceva ? Sa facem o alianta PDL-PNL, la guvernare ?”  Nu…, nu te supăra, e doar un joc de opinie, în spiritul celor din motto !
– I-aş răspunde afirmativ, dar i-aş cere nişte garanţii.
– Da, şi care ar fi acestea ?
– Îmi ierţi lipsa de originalitate, i-aş spune să-l accepte pe Klauss Johannis, ca premier.
– Eu, n-aş accepta ! De ce să-i ajut pe PDL-işti ?

Onu, mă sperii şi dezamăgeşti totodată ! Pentru dorinţa mea meschină, de moarte electorală, a  nu ştiu cui, să sufere toată ţara ? Să rămân indiferentă la perspectiva sumbră pe care Preşedintele, a subliniat-o: să plece din ţară, profesori, personal medical, să rămână oamenii …şi aşa suferinzi din cauza sărăciei, şi a ce-i aşteaptă, fără asistenţa medicală necesară ? Să rămână copiii neşcoliţi, şi locuinţele de serviciu, nefolosite ? Zău, Onu, nu te recunosc; unde-i modelul meu de lider politic ? Dar, dacă mâine – poimâine, vei primi şi tu salariul de parlamentar, ciopârţit cu 25 % ? Adică, în loc de 5000 de lei, să primeşti 3750 lei ? Şi, Slavă Domnului, faţă de salariul minim sau mediu pe economie , n-ar fi de colea; cum ţi-ar conveni ?

Madi, nu, şi nu, şi nu ! De ce să-i salvez eu ?

– Doamne, Onu, mă doare inima să-ţi spun; nu crezi, că asemenea vederi sunt de competenţa unui psihiatru ? Unde-i deviza ta “Salus populi suprema lex esto ?”. În locul tău, aş privi partea plină a paharului: am salva ţara de mizerie, ne-am atrage modelul german de disciplină, ne-am face cunoscute bogăţiile şi hărnicia oamenilor; lumea ar afla astfel că liberalismul ”face economie”, si nu demagogie. Pentru “Soluţiile noastre de reformă fiscală” oamenii ne-ar privi cu încredere şi speranţă. “Încurajarea activităţii economice din mediul privat”, ”Valorificarea creditelor UE nerambursabile”;  tu ştii..,  împreună am discutat că există un potenţial de câteva  zeci de miliarde de EURO. Nu ai vrea ca aceşti bani să fie atraşi, exclusiv pentru investiţii, fără clientelism ?

 Tu crezi că oamenii, n-ar lua aminte,  cui să-şi încredinţeze speranţele şi siguranţa viitorului  ţării ? Şi-apoi, nu tu îmi vorbeai, despre o nouă paradigmă mentalitară asupra statului, de închiderea robinetului cheltuielilor clientelare, de întărirea disciplinei fiscale, de controlul economiei subterane ? Cum vei realiza aceste deziderate polico-sociale, dacă nu te implici, dovedind că esti capabil s-o faci; să se vada practic în traiul acestora ? Pe ce să te aleagă oamenii; pe publicitate, nu pe fapte ?

 – Madi, nu bănuiam, să ai atâta altruism, şi viziune politică ! Mă întreb jenat, dacă n-ar trebui să mă las de glume politice. Mulţumesc, jocul, imi ajunge !

– Sper că te-ai distrat, Onu ?

– Da, Madi, mai degrabă, mi s-au deschis ochii, că ura şi promovarea ei,  nu pot fi  decât un gest  sinucigaş pentru un politician ! Poate ar fi mai bun nişte Furadan, decât o gândire bolnavă de ură, ca a mea !

 PS: Postul se doreşte un pamflet. Ideea postului, ne-a dat-o un titlu de ziar: ”Liberalii resping o alianţă cu PDL, la guvernare”. Imaginaţia şi evenimente ulterioare, şi-au spus cuvântul.

   Madi şi Onu

14 comentarii

Din categoria Madi, Politică

14 răspunsuri la „Conversaţie politică …

  1. Pingback: TREN «

  2. daca ar fi dupa mine si dupa mintea mea din capul meu, mi-as dori ca toti astia care se trag pe cur in momente ca acestea sa nu mai treaca acel prag de 5% sau cat o fi, sa nu mai vada putere sau opozitie cat or trai. ca le-o fi urat basescu sau boc sau oricare alt portocaliu, chiar nu imi pasa. ei sunt pusi acolo sa faca ceva bine, iar acest bine se poate face chiar si din opozitie. veti spune ca nu e asa, dar sa ne gandim cati au incercat sa faca ceva concret (nu ma refer la aparitii televizate)

    • Dennisel,

      Asta incercam; sa evidentiem incompetenta, mascata sub varii pretexte Cele doua scaune goale, alese foarte inspirat de Madi, ilustreaza magistral, locurile inutil ocupate, de niste, vorba ta, de sub prag, personaje insignifiante (eufemistic exprimat, pentru decenta de sine).
      Dupa lentoarea cu care invatampolitica, sau dupa neatentia de care nu ne dam seama, bag sama, ca nu suntem o natie prea desteapta, in afara de banale jmecherii, importante doar in cadrul sistemului.
      Imagineaza-ti cu ce morga te-ar trata acesti super – pigmei,de pe platforma suficientei lor !

      Cu bine !

  3. Pingback: Il lasam sa ne distruga sau il oprim? « Hai ca se poate!

  4. Nu l-as ajuta decat daca as fi SIGURA SIGURA SIGURA ca poporul o sa inteleaga ca eu am facut sa ii fie mai usor. Eu NU Basescu. In rest … sunt de acord cu Madi… desi imi este greu, greu de tot … stiu ca este mai bine. Imi doresc ca PDL-ul sa nu mai intre in Parlament sa faca implozie si sa DISPARA.
    Daca ar fi posibil as distruge orice urma ca el a existat. Poate nu ar fi bine. Cei care vor urma dupa noi trebuie sa cunosca ce s-a intamplat SI SA NU MAI REPETE GRESELILE FACUTE.
    O seara buna Onu si Madi!

    • Theo,

      Îţi mulţumim, dar ştii că omul uită repede şi intentia noastră este clipa prezentă, prosperă, printr-o preocupare, în care să nu existe loc de înşelăciuni. Noapte în pace! de la cei doi entuziaşti.

  5. Pingback: N-aţi obosit? Duzii, dudele… « GENUNCHIUL LUMII | Flavius Obeadă

  6. Pingback: Limba nenumibilă « Ioan Usca

  7. Am o propunere pt tine http://www.axyy-filme.com in dreapta am acolo o categorie : BLOGURI INTERESANTE
    te-ar interesa sa ajungi acolo sa te citeasca 5.000 de oameni zilnic ?
    Add id messenger alex_mihai50@yahoo.com

  8. Pingback: O noua diversiune marca Sebastian Lazaroiu « Hai ca se poate!

  9. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Vedi Venezia, la Serenissima Regina del Mare!

  10. Pingback: Despre blogul unui ratat realizat . Must read Bogdan Epureanu « Blogul lui Teo Negură

  11. Pingback: O noua diversiune marca Sebastian Lazaroiu

  12. Pingback: Il lasam sa ne distruga sau il oprim?

Lasă un comentariu